مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست از راه حل مبتنی بر تشکیل دو «کشور» مستقل فلسطین و «اسرائیل» حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، خواست در خصوص مسئله فلسطین، از راه حل مبتنی بر تشکیل دو «کشور» مستقل حمایت کند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، که بیشتر آن را اعضای حزب دموکرات تشکیل می‌دهند، در جلسه روز جمعه خود قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن از ترامپ خواسته می‌شود در رویکرد دولت این کشور در قبال مسئله خاورمیانه، آشکارا از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل حمایت کند.

بر اساس متن این قطعنامه غیر الزام‌آور، هر گونه پیشنهاد آمریکا برای دستیابی به راه حلی منصفانه و پایدار در بحران فلسطین-رژیم صهیونیستی باید بر حمایت از راه حل تشکیل دو کشور بنا نهاده شود.

این در حالی است که بر اساس طرح موسوم به معامله قرن دولت ترامپ، فلسطینیان از حق خود برای بازگشت به سرزمین‌شان محروم می‌شود و به رژیم صهیونیستی اجازه بیشتری برای تجاوزگری داده می‌شود.

راهکار دو دولتی راه حلی است که مورد حمایت سازمان ملل و برخی کشور‌ها قرار دارد و از سال ۱۹۹۱ مطرح شد. مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلایل گوناگون تاکنون با شکست روبرو بوده است. تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار آن است که مرز‌ها طبق توافق ۱۹۶۷ باشد ولی رژیم صهیونیستی حاضر نیست بخش‌هایی از مناطق مطرح شده در این توافق را به فلسطینی‌ها واگذار کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار