روستاگردی از سفر‌های به یاد ماندنی است که در فصل‌های مختلف سال لذت خاص خود را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان با قدمت صفوی در استان فارس واقع شده است و دارای جاذبه‌های متنوع به ویژه در حوزه گردشگری طبیعی است که می‌توان به آبشار مارگون، تنگ دلخان، تنگ تیزاب، چشمه شش پیر، دریاچه برم فیروز، چله گاه بزرگ و کوچک، تنگ مروارید، چشمه بوزیجان و روستا‌های زیبا اشاره کرد.

در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر اردکان و ۱۲۰ کیلومتری از شهر شیراز در میانه کوه‌های زاگرس و جنگل‌های زیبای بنه، بادام کوهی، بلوط مقصد جذاب و بکری وجود دارد که هنوز برای گردشگران و طبیعت دوستان کمتر شناخته شده است.

این مقصد جذاب روستایی است با نام "کهکران" که یکی از بهترین مقاصد برای روستاگردی و علاقمندان به طبیعت گردی و کوهنوردی است و در میان دره‌ای قرار دارد که جریان آب دره را از طریق تنگه گنبیل به رودخانه کر راهی می‌کند.

کهکران از لحاظ جغرافیایی بین دو جاذبه طبیعی، بهشت گمشده و شهرستان سپیدان، قرار گرفته و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و پتانسیل‌های بی شمار این منطقه همراه با امکانات گردشگری مناسبی از جمله کمپ‌های موقت می‌تواند در رونق صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌گذار، ترویج فرهنگ گردشگری روستایی، اشتغال‌زایی و درآمد ساکنان محلی و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها نیز نقش به سزایی ایفا نماید.

کهکران در تمامی فصول پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و طبیعت مثال زدنی آن، روستا را به نگینی طلایی برای زاگرس مبدل کرده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اهالی منطقه به زبان ترکی و لری محلی صحبت می‌کنند واغلب آن‌ها باسواد هستند.

متوسط بارندگی سالیانه در این منطقه بیش از ۶۸۵ میلیمتر است و همین امر توانسته است تاثیر مناسبی بر نحوه سکونت، فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی مردم روستا داشته باشد و علیرغم خشکسالی‌های اخیر، همچنان این منطقه با داشتن آب فراوان و هوای مطبوع و دلنشین، مقصدی مناسب برای سفر و استشمام هوای پاک و ثبت خاطره‌ای زیباباقی بماند.

اگر قصد سفر به کهکران را دارید از صنایع دستی آن غافل نشوید. گلیم، گبه، سیب و گردوی روستای کهکران سوغات خوبی از این سفر به یاد ماندنی برای گردشگران است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار