رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند از فعال بودن ۲۵ رشته صنایع دستی در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  فولادی رئیس میراث فرهنگی شهرستان بیرجند گفت: شهرستان بیرجند در چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ۴۵ غرفه دارد که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رد داشته است.

او  با بیان اینکه ۵۶ صنعت گر در این غرفه ها محصولات خود را به عرضه گذاشته اند، افزود: رشته های چرم، تراش سنگ، حوله بافی و گلیم بافی از جمله رشته هایی است که در نمایشگاه امسال حضور دارد.

فولادی با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند در نمایشگاه سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تومان فروش داشته است، گفت: در حال حاضر ۲۵ رشته صنایع دستی فعال در شهرستان بیرجند وجود دارد.

 رئیس میراث فرهنگی شهرستان بیرجند با بیان اینکه فروش و بازاریابی در حوزه صنایع دستی از جمله اهداف شرکت در نمایشگاه ها است، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ها بهترین گزینه برای معرفی آداب و سنن نهفته در هر منطقه ای است.

فولادی با اشاره به اینکه بیشترین هدف ما از شرکت در نمایشگاه ها رونق صنایع دستی و ترغیب صنعت گران به افزایش تولید است، بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون صنعت گران بیرجند در ۱۶ نمایشگاه ملی حضور داشته اند.

او ادامه داد: در حال حاضر نیز یکی از صنعت گران بیرجندی در رشته بافته های داری در نمایشگاه شهر بانکوک در کشور تایلند حضور دارد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.