مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از پرداخت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به طرح‌های گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، با اشاره تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۸ درصد یارانه سود به این تسهیلات پرداخت می‌کند.

او افزود: در استان با بانک‌های مختلف مذاکره کردیم تا بتوانیم از محل آورده این کمک‌های فنی و اعتباری رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی رقم کمک‌های فنی و اعتباری اداره کل میراث فرهنگی را در سال جاری دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد وادامه داد: طی مذاکره‌ای که بانک‌های مختلف استان داشتیم بانک انصار اعلام آمادگی کرد که دو برابر مبلغ اداره کل را از منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات اعطا کند.

رمضانی ادامه داد: براین مبنا بانک تعهد به پرداخت ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تسهیلات از منابع داخلی خودش را داد و در مجموع بیش از ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۰ درصد به طرح‌ها پرداخت و یا در حال پرداخت است.

او گفت: در این راستا تاکنون ۶۰ طرح گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و بیش از شش میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده است و مابقی پرونده‌ها برای پرداخت در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه بازارچه دائمی صنایع دستی بیرجند در تیمچه امینی اظهارکرد: این پروژه در ۳۲ غرفه خواهد داشت و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رمضانی ادامه داد: پیگیری جذب اعتبار برای این پروژه برای ادامه مرمت در سال جاری هستیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.