رئیس دامپزشکی قروه از اجرای طرح واکسیناسیون دام سنگین به مدت یک ماه در دامداری‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پروائی رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: به منظور مبارزه با بیماری لمپی‌اسکین که بیشتر در دام‌های سنگین شایع است طرح واکسیناسیون دام سنگین از امروز (۱۶ آذر) به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: واکسن‌های مورد نیاز به صورت وارداتی از کشور ترکیه خریداری شده است و در دامداری صنعتی، نیمه‌صنعتی، مناطق مشکوک و پرتردد دام سنگین (گاو و گوساله) به صورت رایگان استفاده می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی قروه بیان کرد: لمپی‌اسکین دامی یک بیماری نوپدید ویروسی با ایجاد عفونت بالا در جمعیت دامی سنگین نمایان می‌شود و در صورت عدم کنترل و واکسینه‌شدن دام‌ها، تلفات زیادی به همراه دارد.

پروائی همچنین اذعان داشت: کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست از نشانه‌های بیماری لمپی‌اسکین در دام‌های سنگین است که با مایه‌کوبی دام حساس با استفاده از واکسن قابل کنترل و پیشگیری است.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: این بیماری قابلیت انتقال به انسان از طریق مصرف شیر و گوشت را ندارد و ضرورت دارد دامداران برای کاهش تلفات نکات بهداشتی را رعایت و دام‌های خود را قرنطینه کنند.

پروائی از دامداران خواست از جابه جایی دام‌های بیمار خودداری کنند و با اعلام کمک از طرح واکسیناسیون رایگان دامپزشکی قروه برخوردار شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار