مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:فاز اول اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در کردستان پایان یافت.

پایان فاز اول اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۸۹ راس دام علیه این بیماری واکسینه شدندافزود: بیشترین آمار مایه کوبی دام مربوط به شهرستان بیجار و پس از آن شهرستان قروه در رده بعدی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های دامپزشکی در سراسر استان برای انجام این فاز به یک هزار و ۱۷۶ روستا و واحد دامی صبح و شب مراجعه کردند، افزود: این تعداد دام شامل ۸۰ هزار و ۶۶ راس دام سنگین و یک میلیون و ۱۷۸ هزار راس دام سبک است.
وی اظهار داشت: این عملیات به صورت کاملا رایگان انجام شد و در بسیاری از موارد عملیات مایه کوبی توسط گروه‌های اعزامی بخش دولتی با پوشش مناطق پر خطر و نقاط مرزی و واحد‌های صنعتی و نیمه صنعتی در دو شیفت صبح و عصر انجام گرفت.

تب برفکی یک بیماری مخصوص دام و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان از علایم این بیماری است.
فاز اول واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری تب برفکی اول تیر آغاز و ۲۰ مرداد با عملکرد بسیار خوب اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی پایان یافت.
انتهای پیام/ت

مقابله با تب برفکی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.