مشاور وزیر نیرو گفت: اصلی‌ترین متغیر در مبارزه با فساد، اعتماد است و گام نخست در این راه جلب اعتماد مردم است.

باید اعتماد مردم را در مبارزه با فساد جلب کنیم به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد فاضلی مشاور وزیر نیرو در جلسه حکمرانی شهری و مبارزه با فساد که در شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به آشنایی خود با بحث فساد، گفت: اصلی‌ترین متغیر در مبارزه با فساد، اعتماد است. همه کنش‌های ما با این پرسش مواجه است که دیگران چه می‌کنند و فیلسوفان معتقدند رعایت کردن قانون در جایی که هیچ کس الزامی به رعایت آن نمی‌بیند، کاری بیهوده است.

او تصریح کرد: مردم هرچه فکر کنند سیستم فاسد‌تر است، آمادگی بیشتری برای رشوه دادن دارند. برای مبارزه با فساد نیاز داریم که اعتماد دیگران را جلب کنیم. وقتی سامانه نصب می‌کنیم اول باید مردم به اطلاعات ما اعتماد کنند.

مشاور وزیر نیرو گفت: اولین گام این است که اعتماد مردم را به اینکه واقعا دارم مبارزه می‌کنم جلب کنید، بنده از سال ۸۶ با بحث فساد مواجه شدم و در این زمینه فعالیت کردم به همین دلیل آدم تازه واردی در حوزه فساد نیستم.

فاضلی ادامه داد: در دو دهه گذشته، اضافه شدن شورای شهر در ایران، بزرگترین تحول شهری و یک گام به سمت دموکراتیک شدن است. اما دموکراتیک شدن به معنای انتخاباتی تاثیر زیادی در مشروعیت ندارد.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.