رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت:۵ هزار و ۷۴ نفر دانش‌آموز نیاز ویژه(استثنایی) در ۸۰۰ کلاس در سطح این استان به تحصیل اشتغال دارند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن الماسی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، در آیین افتتاح نخستین مدرسه دانش‌آموزان نیاز ویژه (استثنایی) کاشان ساخته شده به همت حاج اسدالله پهلوان فینی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از آن‌ها در مدرسه‌های عادی تحصیل می‌کنند.

او، این تعداد دانش‌آموز را یک هجدهم دانش‌آموزان کل استان اصفهان دانست و افزود: در این استان ۱۱۹ مدرسه خاص، ۱۸۰ مدرسه ضمیمه و ۳۶ کلاس در مدرسه‌های عادی برای دانش‌آموزان نیاز ویژه وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آن نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گفته او، با توجه به اینکه شهرداری‌ها در آستانه تدوین لایحه بودجه قرار دارند از شهردار کاشان خواست موضوع رفت و آمد دانش‌آموزان نیازمند ویژه را در لایحه‌ای به اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد دهد تا بخشی از هزینه رفت و آمد این دانش‌آموزان را شهرداری برعهده بگیرد، چون پراکندگی این نوع مدرسه‌ها زیاد است و این مهم دغدغه خانواده‌های آن‌ها است.

شایان ذکر است: آیین افتتاح مدرسه زنده‌یادان احمد و نواب پهلوان فینی، به عنوان نخستین مدرسه دانش‌آموزان نیاز ویژه (استثنایی) کاشان ساخته شده به همت حاج اسدالله پهلوان فینی همزمان با سالروز جهانی روز معلولان در این شهر ستان افتتاح شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.