رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی کنفرانس خبری خود تاکید کرد استیضاح ترامپ به‌دلیل تخلف قانونی وی است و موضوع «تنفر» در میان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان ان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طی کنفرانس خبری خود در رابطه با روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهور آمریکا، در مواجهه با سوالی مبنی بر اینکه «آیا از ترامپ متنفر است یا خیر؟» شدیدا عصبانی شد و دیگر به کنفرانس خبری ادامه نداد.

پلوسی در پاسخ به این خبرنگار گفت: «من از کسی متنفر نیستم و همه چیز در رابطه با قانون است که ما را به سمت استیضاح کشانده است.»

او در ادامه به این خبرنگار گفت: «من ناراحتم که تو از کلمه نفرت استفاده می‌کنی.»

نانسی پلوسی روز پنچشنبه، رسما اعلام کرد روند استیضاح ترامپ پس از اعلام گزارش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وارد مرحله بعدی شده است. ترامپ هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد این استیضاح بر سر «هیچ» است.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گزینه استیضاح وی را کلید بزنند.

پلوسی امروز رسما دستور نگارش طرح استیضاح ترامپ را به‌دلیل به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا با کمک خواستن از یک کشور خارجی برای انجام تحقیقات درباره یک رقیب انتخاباتی، صادر کرد (اینجا).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار