صاحب نظران حقوقی در کنگره آمریکا: جرایم ترامپ برای استیضاح او کفایت می‌کند

اساتید حقوقی حاضر در جلسه تحقیقات دموکرات‌ها درباره رئیس جمهور آمریکا، جرایم او را قابل استیضاح توصیف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در جلسه‌ای که توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا تشکیل شد، سه استاد حقوق انتخاب شده از سوی دموکرات‌ها به صراحت اعلام کردند که آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام داده، از جمله سوء استفاده از قدرت، رشوه دهی، ممانعت از فعالیت کنگره و ممانعت از اجرای عدالت، جرایمی غیرقابل چشم پوشی و قابل استیضاح است.

در جلسه‌ای که روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، چند صاحب نظر حقوقی به بررسی اقدامات ترامپ در ارتباط با اوکراین پرداختند و مسئله جرایم او و احتمال استیضاح شدن او را به بحث گذاشتند. این سه استاد حقوق به دعوت دموکرات‌ها در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر و به ارزیابی دقیق ارتباطات رئیس جمهور آمریکا با اوکراین پرداختند.

صاحب نظران حقوقی تلاش ترامپ برای تحت فشار قرار دادن مقامات اوکرین در جهت منافع خود را مصداق بارز سوء استفاده از قدرت توصیف کردند و این همان چیزیست که به کنگره اختیار لازم برای استیضاح رئیس جمهور را می‌دهد.

یکی از اساتید حقوق دانشگاه کارولینای شمالی گفت: سوء رفتار رئیس جمهور از جمله رشوه دادن، تحت فشار قرار دادن سران خارجی با استفاده از قدرت خود و جلوگیری از اجرای عدالت بدتر از سوء رفتار روسای جمهور پیشین است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طی یک رای گیری با موافقت ۱۳ نفر و مخالفت ۹ نفر گزارش تحقیقات استیضاح  رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کرد. در این گزارش آمده است ترامپ از یک دولت خارجی (اوکراین) خواسته برای انتخاب مجددش در انتخابات مداخله کند. همچنین وی مانع از روند تحقیقات کنگره درباره خود شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار