علینقی حیدریان گفت: ۱۲ هزار نهال در ۲۱ نقطه استان سمنان و سطحی بالغ‌بر ۴۵۸ هکتار زمین کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در آئین نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز بابیان اینکه در برنامه امروز ۱۲ هزار نهال در ۲۱ نقطه استان سمنان و سطحی بالغ‌بر ۴۵۸ هکتار زمین کاشته می‌شود گفت: ازآنجاکه نهال‌های غرس شده در داخل گلدان پرورش‌یافته است، لذا غرس آن در در موضوع رشد و نمو آن هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

او بابیان اینکه در طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز مجموعا ۱۴ میلیون نهال در سطح کشور غرس می‌شود افزود: در استان سمنان نیز مجموعا بالغ‌بر دو هزار و ۸۰۰ هکتار بذرکاری و دو هزار و ۴۸۰ هکتار از اراضی استان نیز با ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ نهال جنگل‌کاری خواهد شد.

در استان سمنان ۳۵۲ هزار هکتار جنگل وجود دارد

حیدریان بابیان اینکه مساحت جنگل‌های کشور بالغ‌بر ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است تصریح کرد: در استان سمنان ۳۵۲ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۵۸ هزار هکتار آن هیرکانی، ۱۵۲ هزار هکتار از درختان سوزنی برگ و ۱۴۲ هزار هکتار آن جنگل‌های تاغ و بیابانی است.

‌مدیرکل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه ۲۸ کارگاه بذرکاری فعال در استان وجود دارد افزود: طی سه سال گذشته ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان بذرکاری شده که بیشتر آن از نوع باریجه را شامل می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار