نیاز جدی استان سمنان به توسعه ی فضای سبز/خالی از سکنه شدن روستاها یکی از آمارهای نگران کننده استاستاندار سمنان گفت: استان سمنان به دلیل اقلیم کویری که بیش از ۸۰ درصد این استان را فراگرفته است، نیاز جدی به توسعه فضای سبز دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آیین گرامیداشت روز درختکاری در درجزین گفت: تنها ۲۰ درصد جمعیت استان در مناطق سرسبز اسکان دارند و باید برای جلوگیری از توسعه و گسترش بیابان و کویر در استان اقدام ‌کنیم.

وی افزود: استان سمنان به دلیل اقلیم کویری که بیش از ۸۰ درصد این استان را فراگرفته است، نیاز جدی به توسعه فضای سبز دارد.

 استاندار سمنان خالی از سکنه شدن روستاهای استان را یک آمار نگران کننده دانست و گفت:  باید با احیا روستاها از این پدیده جلوگیری کنیم زیرا بیش از ۷۷ درصد منابع آبی استان برداشت می شود و با توجه به این ‌مهم، به کارگیری راهکارهایی برای گسترش اقدامات آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هم زیستی مردم با درخت و زندگی با طبیعت باید در بین آحاد اقشار جامعه نهادینه شود ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند با اقدامات موثر و استفاده از مشارکت مردم، در حوزه حفظ منابع طبیعی نقش پر رنگی ایفا کنند.

آشناگر در پایان ابراز داشت: توسعه باغ های انار در این ‌منطقه و توسعه محصولات به دست آمده از آن، می تواند در ارتقا رونق اقتصادی و جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام / گ

آیین گرامیداشت روز درختکاری در درجزین برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار