مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی پنج روز آینده در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت:بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با نفوذ و تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد و نسبتاً فعال، طی پنج روز آینده جوی ناپایدار در اکثر مناطق استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: با استقرار این سامانه از صبح امروز تا اوایل وقت دوشنبه (۱۸ آذر ۹۸) بارش متناوب باران و برف استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در طی این مدت بارش‌های شمال استان (شهرستان پارس آباد و بیله سوار) بصورت باران بوده و با توجه به کاهش دمای هوا در اکثر مناطق استان، در نواحی مرکزی و جنوبی و همچنین شهرستان گرمی بصورت برف خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: اوج فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه هفته جاری می‌باشد.

او گفت: با توجه به حاکمیت هوای زمستانی طی این مدت، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه و با توجه به لغزندگی، یخبندان، احتمالا کولاک برف، محدودیت دید افقی در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، با اطلاع از وضعیت راه‌های استان (از طریق تلفن گویای ۱۴۱) و مجهز نمودن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی در این مسیر‌ها تردد نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.