مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا پایدار از عصر امروز در سطح استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (سه شنبه ۱۲ آذر) آسمان استان ابری و مه آلود توام با هوای سرد بوده و تداوم فعالیت سامانه بارشی گاهی با بارش برف تا عصر امروز در استان (به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) همراه خواهد بود.

او افزود: روز چهارشنبه (۱۳ آذر) شرایط جوی نسبتاً پایداری با وزش باد جنوبی و در طول روز با افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در سطح استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از اواخر وقت چهارشنبه با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ هوای سرد، آسمان استان ابری و مه آلود شده و بارش باران در مناطقی از استان (به ویژه در مناطق شمالی و نواحی منتهی به استان گیلان) آغاز می‌شود.

محمدی گفت: از صبح روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه، بارش در سطح استان گسترش یافته که در مناطق مرکزی و جنوبی استان به دلیل کاهش محسوس دمای هوا بصورت برف پیش بینی می‌شود.

او اظهار کرد: بارش برف بصورت متناوب تا یکشنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تداوم می‌یابد که انتظار می‌رود مجموع بارش طی روز‌های پنجشنبه و جمعه قابل توجه باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از دیشب ضمن کاهش محسوس دمای هوا، در مناطقی از استان اردبیل بارش باران و برف به ویژه در شهرستان‌های سرعین و نیر (با ۹ سانتیمتر برف) رخ داد.

محمدی گفت: به دلیل استقرار توده هوای سرد و گستردگی بارش برف در مسیر‌های مواصلاتی استان اردبیل و استان‌های همجوار به هم استانی‌ها توصیه می‌گردد، ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، با اطلاع از وضعیت راه‌ها (از طریق تلفن گویای ۱۴۱) و مجهز نمودن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی در این مسیر‌ها تردد نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.