مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : بازی‌های بومی محلی به دلیل اینکه ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ما دارد و بخشی از هویت و فرهنگ ما محسوب می‌شود، باید مورد توجه همه باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بر اهمیت توسعه ورزش‌های بومی و محلی تاکید کرد و گفت : اهتمام در شناسایی رشته‌های بومی هر منطقه و معرفی آن‌ها از طریق برگزاری جشنواره‌های مختلف و همچنین تلاش در جهت ثبت ان‌ها باید در دستور کار این هیئت و معاونت ورزش استان باشد.

او تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در این زمینه را بسیار مهم خواند و گفت : مهمترین راه حفظ و توسعه این رشته ها، از طریق آموزش و پرورش و دانش اموزان است و انتظار می‌رود هیئت بومی و محلی استان تعامل خود با این حوزه را بیشتر کند.

توسعه گردشگری از طریق بازی‌های بومی و محلی دیگر نکته مورد اشاره مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست بود.

او افزود:توسعه رشته‌های اصیل و ریشه دارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع معرفی و ترویج ورزش‌های بومی محلی و سنتی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تقدیر از کار‌های صورت گرفته در این هیئت در گذشته اظهار داشت:با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال انتظار می‌رود از اکنون برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از فصل بهار و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های استانی و حتی میزبانی جشنواره‌های ملی و بین المللی دراین هیئت مهم بعمل آید.

بهروش، رئیس هیئت بومی و محلی استان گفت:هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی سهم زیادی در برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات را در بین هیئت‌های استان دارا می‌باشد که همین امر سبب ایجاد نشاط و انگیزه در بین روستائیان عزیز این استان شده است و در این بین استعداد‌های بسیار خوبی نیز از بین دورترین روستا‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.