مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت رسیدگی به شکایات گردشگران و تکریم ارباب رجوع در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای رسیدگی به این شکایات، اقدام به تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کرده است.

آبدار با بیان اینکه طبق آیین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفتر‌های خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی، رسیدگی به شکایات گردشگران اعم از داخلی و خارجی از تاسیسات و موسسات گردشگری بر عهده این اداره کل می‌باشد، افزود: این کمیته، طی سال ۹۸ با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری زیارتی با حضور کارشناسان اداره کل در محل دفتر انجمن صنفی برگزار می‌شود.

او گفت: در راستای رسیدگی به شکایات گردشگران، کارشناسان بعد از اخذ شکایت، تشکیل جلسه و طی مراحل قانونی، نسبت به حل و فصل اقدام می‌کنند که بر این اساس طی هشت ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۱۸۰ مورد پرونده تشکیل و رسیدگی گردید و در حال حاضر نیز ۱۲ پرونده در حال رسیدگی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه نبود قرارداد فی مابین گردشگر و دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی از عمده مسائلی است که گردشگران را در حین یا بعد از سفر دچار مشکل می‌کند، گفت: اخذ بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضاء مسافر و مجری سفر باشد، الزامی است و مسافران برای تمام سفر‌های داخلی یا خارجی باید قرارداد را از دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مطالبه کنند.

او با اشاره به اینکه گردشگران حتماً خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر تهیه کرده تا با مشکلات و آسیب‌ها بعدی مواجه نشوند، افزود: گردشگران در صورت امکان برای خرید بسته سفر (تور) از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی گردشگری داخل استان اقدام کنند و به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری قبل از خرید، از صحت و سقم داشتن مجوز این دفتر و شرکت از معاونت گردشگری استان اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.