مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از اجرای حدود هزار طرح اشتغال خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه هزار طرح اشتغال خرد و خانگی طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ به مرحله اجرا رسیده است، گفت:۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم و مرزی هزینه شده است.

الهی راد با بیان اینکه در هفت‌ماهه امسال یک هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی شد، عنوان کرد: این طرح از سال ۹۴ با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان آغاز و در سال ۹۸ به بیش از یک‌میلیون تومان افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد در مناطق محروم و مرزی با ضریب محرومیت بالا اقدام به ایجاد مشاغل خرد خانگی کرده است، گفت:گروه‌های هدف طرح‌های مشاغل خرد خانگی، سالمندان وزنان سرپرست خانوار هستند.

الهی راد طرح‌های مشاغل خرد خانگی ایجادشده در مناطق محروم را شامل بافت گلیم و جاجیم و فرش دستباف، کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش کبک و بلدرچین، بوقلمون و مرغ بومی، اهدای چرخ‌خیاطی و پرورش بز عنوان کرد و گفت: مشاغل خرد خانگی کمیته امداد خراسان شمالی از محل کمک‌های خیرین و همچنین منابع موردی بلاعوض تأمین اعتبار می‌شود.

او بابیان اینکه طرح‌های اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی اجرا می‌شود، افزود: هم‌اکنون مددجویان دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد به فعالیت‌های از قبیل کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، خیاطی، صنایع‌دستی، صنعتی و خدمات مشغول به کار هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: این نهاد پارسال موفق به اجرای ۲ هزار و ۳۶۵ طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان شد و همچنین در هفت‌ماهه امسال نیز توانسته ۱ هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.