مدیر پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر از تعامل با آموزش و پرورش شهرستان برای آموزش مدیران و معلمان برای انتقال اطلاعات و معرفی صحیح فضا‌های تاریخی به دانش‎آموزان خبر داد.

لزوم آموزش فرهنگیان درباره فضا‌های تاریخی شوشترمحمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی تاریخی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شوشتر با دارا بودن اثر ثبت جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی و نیز صد‌ها اثر ملی یکی از بارزترین شهر‌های استان در شاخص‎های گردشگری محسوب می‎شود که دارای جاذبه‎های محیطی، فرهنگی و ادبی و به تبع آن از جایگاه معنوی و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

او افزود: یکی از رسالت‎های مهم پایگاه میراث جهانی شوشتر، معرفی، آموزش و اطلاع‎رسانی دقیق از داده‎های خود در راستای آگاه‎سازی شهروندان در حوزه مربوط است .

بهادری بیان داشت: با مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان تعاملاتی مبنی بر آموزش مدیران و معلمان برای انتقال اطلاعات و معرفی صحیح فضا‌های تاریخی این شهر به دانش‎آموزان صورت پذیرفت.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر تصریح کرد: در این آگاه‎سازی‎ها و انتقال اطلاعات، معرفی جاذبه‎های گردشگری به همراه تاریخچه هر اثر، آداب و رسوم، فرهنگ‎ها، تصاویر و مستندات در اختیار افراد معرفی‎شده از سوی اداره آموزش و پرورش قرار داده می‎شود تا علاوه بر خدمت در حوزه کاری خود، با در اختیار داشتن تمام منابع، سفیرانی به منظور معرفی، سربلندی و پایداری هرچه بیشتر این شهرستان باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: داشتن اطلاعات کامل و درست از سوی تمامی شهروندان در زمینه‎های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لازمه یک شهر جهانی است؛ از این رو پایگاه میراث حهانی سازه‎های آبی تاریخی شوشتر از هیچ تلاشی در راستای معرفی آثار مد نظر مضایقه نخواهد کرد تا آوازه این شهر جهانی را با آماری متفاوت‎تر در بحث معرفی، نسبت به ادوار گذشته در جای تا جای نقاط کره خاکی داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.