رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از بازدید بیش از ۳ هزار خارجی و داخلی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی محمد چهارمحالی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: در آبان ماه امسال، ۳ هزار و ۱۵۵ گردشگر خارجی و داخلی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

او بیان داشت: از این تعداد ۴۱۵ گردشگر خارجی و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ گردشگر ایرانی بودند.

چهارمحالی اظهار کرد: بیشتر این گردشگران از مجموعه آبشار‌ها و آسیاب‌های آبی، قلعه سلاسل و کاوانسرای افضل شوشتر دیدن کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر اظهار داشت: گردشگران خارجی بیشتر از کشور‌های چین، کره جنوبی، ژاپن، آلمان و فرانسه به شهرستان آمده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰هزار گردشگر از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کرده اند.

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده‌اند و در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

انتهای پیام/گ

بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.