در مراسمی با حضور معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران رادیویی از شیوه نامه نگارش در رادیو پیام رونمایی شد.

شیوه نامه نگارش در رادیو پیام رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ۲۶ سالگی تأسیس شبکه رادیویی پیام، آیین اختتامیه پویش ملی «راهی شویم» با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا و جمعی از مدیران شبکه رادیویی امروز سه شنبه (۱۲ آذر) برگزار شد.

ملازاده مدیر رادیو پیام در این مراسم گفت: امروز به بهانه اختتامیه پویش «راهی شویم» و تولد۲۶ سالگی رادیو پیام دور هم جمع شده ایم. تمام نیرو‌های رادیو پیام از شبکه‌های دیگر در این شبکه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در این دورهمی از چند کار انجام شده رونمایی می‌شود که از جمله آنها شیوه نامه نگارش در رادیو پیام است. همچنین پروژه‌ای را به نام «مردان آفتاب» آغاز کرده ایم و در آن قصد داریم از تصاویر شهدایی که در آلبوم‌های خانگی مردم موجود است، استفاده کنیم. این تصاویر و خاطرات شهدا نه تنها از رادیو پخش می‌شود بلکه در سایت شبکه و فضای مجازی بارگذاری می‌شود.

ملازاده عنوان کرد: رادیو پیام در راستای مأموریت جدید خود با تغییر رویکرد به سمت مخاطب محوری، با گرفتن تصاویر از مخاطبان در پویش‌های مختلفی رادیو نما حضور داشته است.

در بخش دیگر مراسم با حضور شاه آبادی و ملازاده از شیوه نامه نگارش رادیویی و بسته آموزشی ویژه رادیو پیام که فاز اول آن مخصوص گویندگان است، رونمایی شد. فاز‌های بعدی این شیوه نامه نگارشی برای نویسندگان و تهیه کنندگان است.

معاون صدای رسانه ملی گفت: رادیو پیام رادیویی است که بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند. حضور من در این دورهمی برای قدرشناسی و تشکر از زحمت‌های دوستان و همکاران در رادیو پیام است. یک تشکر ویژه از آقای ملازاده دارم که در این مدت کوتاه کار‌های ویژه‌ای را انجام داده اند.

وی ادامه داد: از جمله این کار‌ها می‌توان به همین پویش‌ها اشاره کرد؛ اگر می‌خواهیم حال و هوای مردم را بهتر کنیم باید از مهمترین سرمایه‌های سرزمین پهناور ایران استفاده کنیم؛چرا که ایران مملو از مردم خونگرم، اقوام و قومیت‌های گوناگون گویش‌ها و لهجه‌های مختلف با آداب و سنت‌های متنوع است. شما تلاش کردید با پویش «راهی شویم» مردم را با جای جای ایران آشنا کنید.

شاه آبادی عنوان کرد: از دوستان خود در پلیس راهور و نیروی انتظامی در معرفی بیشتر شبکه هم تشکر می کنم. باید توجه داشته باشیم که موسم سفر فقط برای نوروز و تابستان نیست؛ بلکه کشور ما ایران سرشار از امکانات و فضای دیدنی و دارای آب و هوای متنوعی است. می توانیم با تهیه برنامه کوتاه پیام خود را به گوش مردم برسانیم.

وی اظهار کرد: برنامه سازان رادیو پیام با ماموریت این شبکه که گزیده گفتن و تولید قطعات کوتاه است، بایستی آشنا باشند؛ ما در حوزه رادیو پیام مسابقه ویژه‌ای برای تهیه کنندگان داریم و آن‌ها باید بیشتر از ساختار‌های نوین استفاده کنند. باید در ساخت برنامه‌های کوتاه از مباحث تکراری خودداری کرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم؛ نباید ادبیات رادیو پیام برای ۱۰ سال قبل باشد بلکه باید بروز باشد و خلاقیت و نوآوری در برنامه سازی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رادیو ، معاونت صدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار