معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد آموزش عالی کشور را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی امروز سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد آموزش عالی کشور را پوشش می دهد.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو با ۲۴ هزار هیئت علمی تمام وقت در ۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی، به عنوان یک دانشگاه عظیم اجتماعی، فرهنگی و علمی در بخش آموزش عالی در ایران است.

او از ایجاد فراصندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر خبر داد و اضافه کرد: این فراصندوق برای اولین بار در کشور به منظور حمایت از ایده‌های علمی مخترعان، پژوهشگران، دانشجویان و دانشگاهیان تشکیل شده است.

حیدری ادامه داد: این صندوق ریسک حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها و اختراعات علمی دانشجویان و دانشگاهیان را برعهده دارد.

او افزود: این صندوق با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، همراه اول، مخابرات و کمیته امداد در بورس تشکیل شده است.

حیدری اضافه کرد: فراصندوق با هدف شتابدهی سرمایه‌گذاری خطر پذیر کسب و کار‌های نو راه اندازی شد و یک حرکت مطلوب در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان است و اگر در این فراصندوق، مخترعان و پژوهشگران سود کردند، سود برای آن‌ها باشد و اگر در راه ثبت و اجرایی شدن اختراع خود ضرر کردند، فراصندوق این ضرر را بپذیرید.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف این دانشگاه رفتن به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و مهارت آفرین است و دانشگاه نسل سوم و چهارم در خدمت تولید علم به ثروت است و دانشگاه آزاد اسلامی از ایده جوانان برای تولید به محصول حمایت می‌کند.

حیدری اظهارداشت: وظیفه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بسیار سنگین است و در این زمینه تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه تراز انقلاب باید دارای ویژگی‌های انقلابی بودن و اسلامی بودن باشد و در دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، باید پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی ناظر بر رفع نیاز‌های کشور باشد.

در این آیین از خدمات مظاهر نیکخواه به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تقدیر و ابراهیم رحیمی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/خ

آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.