مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: پیش‌آمادگی برای مقابله با اپیدمی احتمالی آنفلوانزا در این استان وجود دارد.

تجهیز یک بخش درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) برای مقابله با آنفولانزای فصلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، منصوری، مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی از تجهیز یک بخش درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) برای مقابله با آنفلوانزای فصلی خبر داد و گفت: انتشار بیماری آنفلوانزا در فصل سرد در همه مناطق دنیا مشاهده می‌شود، اما رفتار‌های خودمراقبتی و بهداشتی افراد است که در کنترل دامنه بیماری حرف اول را می‌زند.

او ادامه داد: از چند ماه قبل اقدامات پیشگیرانه، واکسیناسیون کادر درمانی و گروه‌های در معرض خطر و آموزش گروه‌های مختلف جمعیتی با مشارکت دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوانزای فصلی در استان انجام شده و یک بخش درمانی نیز در بیمارستان ولیعصر (عج) برای اپیدمی احتمالی و خدمات بهینه پیش‌بینی و تجهیز شده است.

منصوری اظهار کرد: شیوه‌های خودمراقبتی و پیشگیری از آنفلوانزا شامل شست و شوی مستمر دست‌ها با آب و صابون، حفظ فاصله یک متری افراد و خودداری از روبوسی و دست دادن و پرهیز از حضور در کانون‌های جمعیتی در صورت بیماری است و افراد باید در صورت عطسه و سرفه دستمال یک بار مصرف استفاده کرده و آن را در سطل زباله دردار بیندازند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور ماه تا اواخر مهرماه است، اما در شرایط افزایش موارد بیماری در هر شرایطی تزریق واکسن برای افراد خاص و در معرض خطر توصیه می‌شود چرا که سطحی از مصونیت را ایجاد می‌کند.

او شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر پرنده بی‌جانی در محیط باز رها بود افراد باید به هیچ وجه به آن دست نزنند و تماس نداشته باشند و دامپزشکی را آگاه کنند؛ شکار پرندگان مهاجر و آبزی وحشی نیز می‌تواند عاملی تهدیدآفرین باشد و باید از آن اجتناب شود.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.