همایش روز جهانی کودک در اراک

همایش روز جهانی و هفته ملی کودک در اراک برگزار شد.

همایش روز جهانی کودک در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،همایش روز جهانی و هفته ملی کودک در مرکز بهداشت اراک برگزار شد.

هفته ملی کودک امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهر در مراکز کانون، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف سرا سر کشور برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کننده برنامه‌های این هفته است.

اسامی روز‌های این هفته شامل: کودک و محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگریِ کودک، صلح، بازی و نشاطِ کودک، رسانه و ارتباطاتِ کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌شود.

فراهانی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: همایش روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار " آینده را باید ساخت" با حضور مادران و کودکان زیر ۵ سال برگزار شد.

فراهانی افزود: هدف از برگزاری این مراسم معرفی روابط بهتر بین مادر و کودک در جهت ساخت اینده‌ای بهتر با کودکی سالمتر است.

انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل (یونیسف) ۶۶ سال قبل، روز ۸ اکتبر را روز جهانی کودک نام گذاری کرد و این روز، روزی برای یادبود کودکی و حمایت از حقوق کودکان گرامی داشته می‌شود و کشور‌ها و سازمان‌های مختلف روز‌های متفاوتی را به عنوان روز کودک اعلام کرده اند.

انتهای پیام / ج

همایش روز جهانی و هفته ملی کودک در اراک برگزار شد

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.