رئیس سازمان ملی استاندارد کشور کفت: تدوین ملی استاندارد پنج روغن ایرانی در دستورکار قرار دارد.

پنج روغن ایرانی در صف استاندارد ملیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد کشور و معاون رئیس جمهور، صبح امروز در نهمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز، که در سالن همایش علوم دامی کشور مستقر در البرز برگزار شد، با بیان این که فیلم یک جوان ایرانی با مفهوم استاندارد از میان ۱۶۳ کشور مقام اول را کسب کرد، گفت: در معقوله استاندارد در عرصه‌های بین المللی حرف برای گفتن داریم و تدوین استاندارد پنج روغن ایرانی به سازمان ملی استاندارد سپرده شده است. 

او افزود: معقوله استاندارد، معقوله مهمی است که باید به عنوان مفهوم زیربنایی به آن نگاه کرد از این رو نیازمند توجه ویژه است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات مثبت و منفی مسئولان و نمایندگان مجلس در راستای اجرای دستوالعمل‌های سازمان ملی استاندارد، گفت: استراتژی ایزو از جمله موارد مهمی است که در سازمان ملی استاندارد مور بحث است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که جایگاه خوبی در کشور داریم و سعی داریم به افق‌های دوردست خود دست پیدا کنیم، گفت: اگر تولید ناخالص ملی را در نظر بگیریم میزان کمی دقیق رشد اقتصادی را بدست خواهیم آورد که البته از رشد کیفی را برخوردار نیست.

پیروزبخت با اشاره به این که یکی از مهم ترین مولفه‌های رشد اقتصادی نوآوری و ارتقا کیفیت در جامعه است، افزود: نوآوری، کیفیت و ارتقا همه جانبه کشور مدنظر استاندارد است.

پیروزبخت با اشاره به دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، گفت: طی این دیدار توسط رهبرمعظم انقلاب بیان شد که قوه قضاییه ۶۰۰ واحد تولیدی را احیا کرده است، این تنها کمک یکی از نهاد‌ها به صنایع تولیدی است.

او با اشاره به این که همه کالاها باید نشان استاندارد داشته باشند، گفت: سه سال گذشته استاندارد اعلام کرد که شرکت‌های دانش بنیان به کمک واحد‌های تولیدی بیاید، این موضوع امروز توسط هیئت دولت نیز مطرح شده است.

پیروزبخت افزود: در رابطه با مشاغل خانگی زنان و روستایی نیز استاندارد گام بلندی برای همکاری برداشته است تا تعداد بالایی از  شاغلان این قشر بتوانند کالاهای خود  را عرضه کنند.

او گفت: فضای بین المللی استاندارد خوب است، فضای سیاسی کشور موجب می‌شود که سایر کشور‌ها با رغبت به نشست‌های بین المللی ایران بیایند؛ این نشست‌ها میان ۱۶۳ کشور است.

او گفت: برای حفاظت از صنعت خودمان هستیم که باید استاندارد را حفظ کنیم، هر صاحب صنایع می‌تواند یک نماینده برای سازمان ملی استاندارد به شمار بیاید.

انتهای پیام/ج.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.