مدیرکل استاندارد البرز گفت: ایران، سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فتانه شکراللهی، مدیرکل استاندارد استان البرز، در نهمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز، که در سالن همایش علوم دامی کشور مستقر در البرز برگزار شد با اشاره به اینکه اولین پروژه بررسی محصولات آرایشی ایرانی و خارجی از نظر بررسی میزان فلزات سنگین، پراکسید و بارمیکروبی و دومین پروژه پایش ماست‌های سنتی تولید شده در لبنیاتی‌های سطح استان البرز بوده است، گفت: در این دو آزمایش تست لوازم آرایش خارجی رد و ۳۴ درصد از ماست سنتی دارای آلودگی غیر مجاز آنتی بیوتیک‌ها بوده است.

او با بیان این که ۲۵ نمونه برند مختلف رژلب توسط سازمان استاندارد البرز مورد آزمون قرار گرفت، افزود: با بررسی از طریق روش های علمی متعدد، پروکسید نمونه‌ها مدنظر قرار گرفت که نتیجه بیان می کند پروکسید نمونه‌های داخلی کمتر از خارجی است، این یعنی نمونه‌های داخلی بهتر است، اما  از نظر فلزات سنگین دارای مشکل هستند.

با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد مبنی بر "استاندارد‌های ویدیویی خالق صحنه جهانی است"، گفت: در سال ۹۷، ۳۰۸ پروانه جدید صادر کرده ایم که  رتبه چهار از آن استان البرز شد. در سال جاری هزار و ۶۷۲ پروانه در البرز صادر شده که امسال موفق به کسب رتبه پنجم کشور در این زمینه شدیم.

او گفت: هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹.۳ درصدی صدور مجوز همراه بوده که این امر بیانگر افزایش فعالیت واحد‌های تولیدی بوده است.

مدیرکل استاندار استان البرز با بیان این که از سال ۹۷ تا کنون ۲۰۶ مدیر کنترل کیفی به البرز پیوسته است، افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ۷۲ واحد تولیدی در البرز وجود دارد که به کمک اقتصاد کشور می‌روند.

شکراللهی گفت: با توجه به مساحت و جمعیت استان، رتبه‌های خوبی را در حوزه تولیدی کسب کرده ایم، از این رو می‌توان البرز را موفق در عرصه تولیدی به شمار بیاوریم.

او با بیان این که ۱۸ واحد نمونه کشوری در حوزه تولید داشته ایم، افزود: تعداد واحد‌های تولیدی البرز که در کشور نمونه شدند پنج عدد است، همچنین رتبه برتر کشوری در حوزه واحد‌های تولیدی، نمونه از آن استان البرز شده است.

مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: برای بررسی کیفیت واحد تولیدی از دو رده یک واحد مشخص نمونه برداری انجام و کیفیت کالای واحدتولیدی مدنظر طبق آمار سامانه سینا بیانگررتبه یک این استان در کمیته انطباق است.

شکراللهی افزود: وضعیت نمونه انطباق استان‌های دیگر از مراکز تولیدی البرز منجر به کسب رتبه سوم توسط استان البرز شد.

او با بیان این که دو هزار ۵۰۰ میلیارد دلار سهم بازار‌های حلال در دنیا است، گفت: تنها مرجع صدور نشان حلال سازمان ملی استاندارد است که اگر بتوانیم با داشتن نشان حلال صادرات را افزایش دهیم می‌توانیم سهم خوبی از جذب سرمایه داشته باشیم.

انتهای پیام/ج.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.