مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گندم دوروم در این شهرستان خبرداد.

کشت قراردادی گندم دوروم در مرودشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: قرارداد کشت گندم دوروم با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، بوسیله انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی با کشاورزان در دست اقدام است.

او با بیان اینکه در بعضی مناطق کشت گندم دوروم با بذر خود مصرفی صورت گرفته، تصریح کرد:شناسایی اراضی و کشاورزانی که مستعد کشت گندم دوروم در منطقه هستند در حال انجام است.

رحیمی ادامه داد: به منظور آگاهی بهره برداران علاقمند به کشت گندم دوروم نصب بنر نحوه‌ی خرید این رقم گندم در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این کارخانجات فرمت قرار داد و برنامه عملیاتی خود را دیر به شهرستان اعلام کردند، افزود: به لحاظ ارزشی قیمت خرید ده درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی گندم و در مجموع بیش از ۲۵۰۰ و چنانچه گلوتن ۳۰درصد به بالا باشد ۷۰ تومان نیز ارزش کیفیت پرداخت می‌شود که به عنوان بسته تشویقی در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: بذر گندم دوروم به میزان کافی تدارک دیده شده و چنانچه بهره برداری متقاضی کشت گندم دوروم باشدباید با اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.