رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار از سه اثر در حوزه نمایشنامه حمایت می‌شود.

کریمیان رئیس حوزه هنری استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: این سه اثراز اتفاقات بومی استان در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته ودر حال نمایشنامه نویسی است وسال آینده شاهد میوه دادن این اتفاق خواهیم بود.

او با بیان اینکه فرهنگ و هنر زیرساخت جامعه را شکل می‌دهد و آن را با نشاط نگه می‌دارد، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی در هفت رشته هنری فعالیت دارد.

کریمیان بیان کرد: امسال در حوزه مکتوب ۸ اثر به چاپ رسیده شده که رونمایی ۴ اثر در حوزه شعر، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان انجام شده است و ۴ اثر دیگر نیز به زودی (تا ماه آینده) رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد:این آثار درحوزه مباحث پژوهشی بومی خراسان جنوبی است که از فیلتر‌های کارشناسان ملی عبور کرده و منحصر به فرد هستند.

اوبا بیان اینکه بیش از ۱۵ اثر پژوهشی در حال تدوین و نگارش است عنوان کرد: امسال در حوزه موسیقی و سرود نیز جشنواره سرود خاوران برگزار شد که همراه آن یک اثر ملی و استانی تولید شد.

کریمیان با اشاره به تولید ۵ اثر در حوزه تئاتر مسجد، تصریح کرد: برای اولین بار از سه اثر در حوزه نمایشنامه حمایت می‌شود که از اتفاقات بومی استان در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته ودر حال نمایشنامه نویسی است وسال آینده شاهد میوه دادن این اتفاق خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری استان گفت: امسال در حوزه تصویری (فیلم، انیمیشن) ۵ اثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود داشته که به زودی رونمایی خواهد شد.

او افزود: امسال حدود ۶۴ پروژه تولیدی در حوزه هنری وجود داشته که تا ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: حوزه هنری ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.