مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲۰ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۵۷ دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد رشد داشت به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی استانداری ؛  مبین علی‌میر  مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: سال گذشته صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۸۶ میلیون و ۱۸ هزار و ۵۵۶ دلار گزارش شده بود.

او عمده اقلام صادراتی از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان را در سالجاری مصالح ساختمانی، خواروبار، میوه و صیفی جات عنوان کرد.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به واردات کالا گفت: سال گذشته واردات از طریق بازارچه‌های مرزی استان ۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۱۸ دلار بوده که در سالجاری این رقم به ۲۳ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۸ دلار رسید.

او  اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با داشتن ۱۲ بازارچه مرزی دائم و موقت می‌تواند نقش موثری در بهبود اقتصاد مردم منطقه داشته باشد.

میر بیان کرد: رویکرد و نگاه استاندار سیستان و بلوچستان استفاده بهینه از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی بر پایه سالم سازی، شفاف سازی و هدفمند کردن فعالیت آن است.

او  با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از بندر چابهار گفت: این بندر اقیانویسی کشور هم‌اینک دوران طلایی خود را سیر می‌کند به طوریکه در چهار ماه آینده بیش‌از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بندر چابهار به عنوان استراتژیکی‌ترین بندر کشور از جایگاه مهمی برخودار است که تخلیه و بارگیری این میزان کالا یکی از بی‌سابقه‌ترین عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
نت استان 100% پسرفت داشته
آخرین اخبار