فرماندار چابهار گفت: فواید مرز ریمدان واقع در بخش دشتیاری بیشتر از بندر و منطقه آزادچابهار است و می‌تواند توسعه و اشتغال هزاران نفر از ساکنان مرزنشین این منطقه را از هرگونه امکانات فراهم کند.

فواید مرز ریمدان بیشتر از بندر و منطقه آزادچابهار است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامری فرماندار چابهار با تشریح برخی از ظرفیت‌های مرز‌های آبی و زمینی چابهار اظهار داشت: مرز ریمدان به دلیل فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری با کراچی و ۱۰۰ کیلومتری با بندرگوادر درصورت تکمیل تمام زیرساخت‌ها و رونق ورود و خروج کالا ایجاد اشتغال به مراتب بیشتر از بندر و منطقه آزاد خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر توجه زیادی برای توسعه مرز ریمدان شده است، افزود: هم‌اینک بیش‌از پنج میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های بازارچه مرزی ریمدان در حال هزینه است.

فرماندار چابهار گفت: مرز ریمدان فاصله کوتاهی با مناطق جمعیتی پاکستان دارد و می‌توان از این مرز دام زنده، انواع محصولات کشاورزی وارد و کالا‌های زیادی صادر کرد.

او بیان کرد: روستا‌های چابهار با محرومیت‌های زیادی روبرو هستندبه طوریکه صد درصد آن‌ها با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

بامری بر لایروبی، توسعه و ساماندهی بنادر صیادی بریس، رمین، هفت تیر و تیس تاکید کرد و افزود: اقدامات به کندی پیش می‌رود و باوجود پیگیری‌ها لایروبی بندر بریس با مشکل مواجه است.

او ادامه داد: اقدامات خوبی برای ساماندهی بیش‌از ۷۰ هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر چابهار در حال انجام است و بزودی شاهد حل مشکلات برق، آب، بهداشت، مدرسه، سندمالکیت، تکمیل طرح هادی و تعیین تکلیف اراضی سکونتی خواهیم بود.

فرماندار چابهار به اقدامات دولت در راستای هزینه میلیاردی در توسعه بندر شهیدبهشتی، ساخت راه آهن چابهار- سرخس و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی اشاره کرد و گفت: تحول و توسعه سواحل مکران بویژه چابهار و کنارک از طرح‌های بزرگ کشور است.

او بیان کرد: تکمیل طرح‌های آبرسانی، ساخت و استاندارد سازی مدارس، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، بند‌های خاکی چابهار و ارتقای بخش‌های دشتیاری و پلان به شهرستان از درخواست مهم مردم است.

انتهای پیام/ع

روستا‌های چابهار با محرومیت‌های زیادی روبرو هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار