معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد، گفت: تاکنون تنها ۵۳ درصد زیرساخت‌های شهری برای معلولان آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مسعود نشان، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در خصوص زیر ساخت‌های شهری برای تسهیل دسترسی معلولان به اماکن عمومی یا کلیه امکانات شهری، گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی پنج سال قبل در سازمان بهزیستی کشور و همزمان با آن در سراسر کشور راه اندازی شد، ماهیانه جلساتی را برگزار و در هر جلسه یک یا دو مصوبه ارائه و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام گرفته است.

او افزود: دستگاه‌های اداری و حداقل ۵۰ دستگاه که در جشنواره شهید رجایی عملکردشان ارزیابی می‌شود، مکلف شدند که در دستگاه‌های خود و واحد‌های تابعه نسبت به مناسب سازی برای دسترسی معلولان اقدامات لازم را انجام دهند.

نشان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ناظر بر فعالیت دیگر دستگاه‌های در خصوص فعالیت برای معلولان است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان یزد در ارزیابی سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم کشوری شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد افزود: حتی با وجود اینکه رتبه‌های بسیار خوبی را در سطح کشور به واسطه عملکرد به بهزیستی یزد اختصاص یافته، اما ۵۳ درصد از زیرساخت‌های شهری مناسب سازی شده است.

نشان ادامه داد: شورای شهر یزد برای اولین بار اعتبار خوبی را برای مناسب سازی شهر یزد اختصاص داد و در راستای همین مسئله، جشنواره گردشگری برگزار می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد برگزاری جشنواره گردشگری معلولان را یک خودامتحانی و تکلیف خودخواسته‌ای بود که برای اولین بار میزبان معلولین از نوع شدیدترین که ضایع نخایی باشد، گفت: بر اساس همین مسئله، اگر شهر برای تردد معلولین ضایع نخاعی آماده شود، دیگر معلولین نیز می‌توانند از امکانات به خوبی بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه در خصوص مشکلات معلولان، دبیرخانه ستاد هماهنگ سازی از مدتی قبل سامانه پیامکی به نام ،معبر، راه اندازی کرد، اظهارداشت: هریک از معلولین در مسیر زندگیشان در دسترسی‌ها به خدماتی که دارند مشکلی را در فضا‌های شهری می‌بینند به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳ پیامک می‌فرستند و پس از آن اقدام مناسب سازی در هر استان دنبال می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد به اثرات مثبت برگزاری جشنواره‌های مرتبط با معلولین در روحیه آن‌ها اشاره کرد و گفت: معلولان با توجه به اینکه نسبت به دیگران کمتر در جامعه حضور دارند برای روحیه، رفاه و رشدشان تسهیل دسترسی لازم است.

انتهای پیام/ی

سامانه معبر برای بیان مشکلات معلولان راه اندازی شد

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار