امسال به منظور ایجاد اشتغال معلولان، ۹۲۰ معلول برای دریافت تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به منظور ایجاد اشتغال معلولان، ۹۲۰ معلول برای دریافت تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی و ۸۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

او افزود: به منظور حمایت از کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی برای اشتغال استفاده کنند هم علاوه بر پرداخت حق بیمه فرد معلول به کارفرما، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در استان ۴۰۰ خانواده دارای تک معلول و دو معلول مشکل مسکن دارند اضافه کرد: تأمین زمین برای ساخت مسکن مهمترین مشکل ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان است.

او ادامه داد: در بهزیستی استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویان و همچنین معرفی برای دریافت تسهیلات هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمدی گفت: برای رفع مشکل زمین برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر که نیازمند باشند، نیز مسکن و شهرسازی زمین در اختیار انجمن خیران ساز قرار می‌دهد، تا خیران بتواند از این زمین‌ها برای ساخت مسکن استفاده کنند.

او افزود: به منظور ساخت تعمیر و ساخت منزل معلولانی که در سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شدند، با همکاری بسیج سازندگی ۵۰ واحد مسکونی احداث می‌شود.

محمدی با اشاره به اهمیت بحث توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی اضافه کرد: سالانه ۱۰ درصد از جمعیت هدف سازمان توانمند و از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

او ادامه داد: در استان بیش از ۳۲ هزار معلول شناسایی شده است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر مستمری بگیر دایم سازمان بهزیستی هستند.

انتهای پیام/ف

شناسایی ۳۲ هزار معلول در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار