دو واحد مسکن برای خانواده دارای دو معلول در شهرستان بروجن افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، با حضور سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری دو واحد مسکن برای خانواده دارای دو معلول در شهرستان بروجن افتتاح شد.

معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از این دو واحد مسکونی گفت: ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن در استان شناسایی شده است.

او افزود: از این تعداد ۴۰۰ خانواده در مناطق شهری و ۱۰۰ خانواده در مناطق روستایی ساکن هستند.

محمدی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضفعان، برای ساخت مسکن خانواده‌های دو معلولی و بیشتر در مناطق روستایی، ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.

او اضافه کرد: در مناطق شهری نیز با امضا تفاهم نامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت مسکن این خانواده‌ها اقدام خواهد شد.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیادمسکن برای این خانواده‌ها در مناطق شهری خبر داد و گفت: هزینه انشعاب آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن دومعلولی در مناطق شهری رو روستایی رایگان است.

معصومه محمدی، از افزایش دو برابری کمک‌های بلاعوض به این اقشار خبر داد و گفت: برای خانواده‌های تک معلولی ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

۳۳ واحد مسکن هم برای خانواده‌های چند معلولی با کمک خیران مسکن‌ساز در شهرک منظریه شهرکرد در دست ساخت است.

انتهای پیام/ز

دو مسکن برای خانواده دارای دو معلول در بروجن افتتاح شد

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.