قند خود را با عینکتان اندازه گیری کنید

دیابتی‌ها دیگر نگران چک کردن قند خون خود با دستگاه‌های مخصوص نباشند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،گروهی از دانشمندان برزیلی و آمریکایی موفق به تولید فن آوری در عینک برای اندازه گیری قند شده اند.
محققان با نصب بیو سنسور روی عینک این امکان را فراهم کردند که صاحب عینک قادر باشد تا سطح قند خون و همچنین الکل و میزان ویتامین را از طریق اشک خود اندازه گیری کند.
سطح قند خون باید به طور مکرر در افراد مبتلا به دیابت کنترل شود، بیماری که ۶۲ میلیون نفر در قاره آمریکا و ۳۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آن هستند.
براساس آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، دیابت در دهه‌های اخیر با افزایش سریع در کشور‌های کم درآمد و متوسط، نگران کننده است و تا سال ۲۰۳۵ می‌تواند ۵۸۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از مبتلایان به این بیماری از یک گلوکومتر قابل حمل استفاده می‌کنند تا با گرفتن خون از انگشتان خود میزان قند را اندازه گیری کنند. این روند، که ممکن است چندین بار در روز تکرار شود، می‌تواند دردناک باشد و خطر عفونت را به همراه داشته باشد.
برای اندازه‌گیری واکنش‌های شیمیایی و بیولوژیکی کافی است سنسور‌های ویژه‌ای که در این عینک به کار گرفته شده‌اند اشک را لمس کنند. بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها، عینک نتایج را به رایانه یا تلفن هوشمند فرد ارسال می‌کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: عینک ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
امیدوارم روزی برسه بگن مرض قند درمان شد
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۴:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
یعنی با یک دستگاه کنترل قند ساعتی که تو خارج کشور موجوده جون کلی بچه دیابتی نجات پیدا میکنه اما مسولین ما کی به فکر گرفتارای جامعه هستن با یه رایزنی ساده میتونن این وسیله رو برای بچه های مملکت فراهم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تمام نگرانی‌ها بر طرف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
معلوم نیست این دیابت از چی به عمل آمدی که تمام جامعه رو اسیر کرده از آلودگی هواست یا غذاهایی که پایه آنها کود شیمیایی هست مردم قدیم ۸۰ -۹۰ سال میکردن هیچی شون نبود ولی حالا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
احسنتم
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۸:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
ای کاش کلا راه درمانش پیدامیشد دیگه خسته شدم ازبس انسولین زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
امیدوارم خدا شفآبده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باطب سنتي واسلامي خودت رادرمان كن
آخرین اخبار