دانشگاه فردوسی مشهد امسال شاهد ورود ۳۵ درصدی دانشجویان خارجی به این دانشگاه است.

 زینب موذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر در دانشگاه فردوسی تحصیل می کنند که ۲ هزار و صد نفر را دانشجویان خارجی از ۳۰ ملیت تشکیل می دهند که بیشترین تعداد به دانشجویان افغانستانی، عراقی، چینی و اندونزی تعلق دارد.

رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تقارن بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی افزود: برگزاری جشنواره‌ای با محوریت دانشجویان خارجی در کنار بزرگداشت تاسیس این دانشگاه که همواره نقش اثر گذاری بر دیپلماسی علمی کشور داشته را میتوان ثمره تلاشی ۷۰ ساله و در جهت روند بین المللی شدن محسوب کرد.

موذن زاده تصریح کرد: حدود ۷۰۰ دانشجوی افغانی در سه گروه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نخست دانشجویان برجسته‌ای که از طریق کشور مطبوع خود یا کشور ما بورسیه شده اند دوم دانشجویانی که مقیم کشور ما و با قبولی در کنکور به دانشگاه راه یافتند و سوم دانشجویانی که با پرداخت شهریه از خدمات علمی دانشگاه برخوردار هستند.

او درباره ایجاد اتاق‌های فرهنگ ملل گفت: پیش از این اتاق فرهنگ اندونزی ایجاد شده و زیر ساخت‌ها برای گسترش اتاق‌های سایر ملل در دانشکده ادبیات فارسی فراهم شده است.

 
انتهای پیام// د.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.