معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مشاهده ۳۰ مورد ابتلا به بیماری آنفلونزا از شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاپور مسعودی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تاکنون ۳۰ مورد مثبت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند مشاهده شده است.

او بیان کرد: آمار افراد مبتلا به آنفلوآنزا در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به سال قبل حدود یک ونیم برابر سال قبل شده است.

مسعودی فر پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا را خیلی ساده عنوان کرد و افزود: پیشگیری از بیماری با شناختن راه‌های انتقال به‌شدت تاثیرگذار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: انتظار می‌رود افراد برای پیشگیری از شیوع این بیماری از روبوسی و در آغوش گرفتن یکدیگر خودداری کنند و دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند.

این مقام مسئول گفت: بیماران در صورت عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرند و در تجمع‌های انسانی حاضر نشوند و تا بهبودی در منزل استراحت کنند.

شاپور مسعودی فر تاکید کرد: دانش‌آموزان نیز درصورت ابتدا به بیماری آنفلوآنزا بین ۳ تا ۵ روز در مدارس حضور نیابند و آموزش و پرورش بر حضور نداشتن در مدرسه تاکید داشته باشد.

او تصریح کرد: بیماران بزرگسال نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری از حضور در محل کار خوددداری کنند.

آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار است که منشا ویروسی دارد و ویروس‌های آن از طریق هوا و به وسیله سرفه و عطسه فرد مبتلا منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/گ

شیوع آنفلونزا در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.