معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از آغاز ثبت نام طرح "مسکن ملی" در کرمانشاه از ۱۶ آذرماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به استارت پروژه مسکن ملی در کشور از ابتدای مهرماه امسال، گفت : این طرح بطور همزمان در همه استان‌های کشور شروع شد و در کرمانشاه نیز در مرحله تامین زمین برای اجرای این پروژه قرار داریم.

او با اشاره به شروع ثبت نام مسکن ملی در کرمانشاه از ۱۶ آذرماه، گفت : افراد متقاضی باید با مراجعه به سامانه اقدام طرح ملی به نشانی tem.mrud.ir مراجعه کنند.

غفوری در خصوص شرایط افراد برای دریافت مسکن ملی، گفت: این واحد‌ها تنها به افرادی داده می‌شود که زمین، ساختمان و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مسکن دریافت نکرده باشند و نیز از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد هرگونه سابقه مالکیت شخصی ملک یا زمین باشند.

او افزود: همچنین این واحد‌ها به افراد متاهل داده می‌شود و این افراد باید در شهری که متقاضی دریافت مسکن ملی در آن شده‌اند، پنج سال سابقه سکونت داشته باشند.

این مسئول گفت: در کنار مردان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار و نیز دختران مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند برای دریافت این واحد‌ها ثبت نام کنند.

غفوری با بیان اینکه چارچوب تخصیص این واحد‌ها و ساخت آن‌ها مشابه "مسکن مهر" است، گفت: تنها در بحث تسهیلات این واحد‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه رقم تسهیلات بیشتر بوده و بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد با نرخ سود ۱۸ درصد است و بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: افراد متقاضی برای دریافت این واحد‌ها باید سهم آورده داشته باشند.

غفوری در خصوص قیمت تمام شده این واحد‌ها گفت: برآورد صورت گرفته برای هزینه ساخت هر متر از این واحد‌ها در استان بین دو تا ۲.۵ میلیون تومان است که هزینه‌های جانبی مانند پروانه ساخت هم به آن اضافه می‌شود و بخشی از این اعتبار از طریق تسهیلات و بخشی هم از طریق سهم آورده مردم تامین می‌شود.

این مسئول از برنامه ریزی برای ساخت ۱۵۰۰ واحد در فاز اول این طرح در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در سایر شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان نیز که متولی آن بنیاد مسکن است، در فاز اول طرح در مجموع ۱۷۰۰ واحد ساخته می‌شود.

او گفت: با توجه به انجام مطالعات جامع مسکن در برخی شهر‌ها نیاز به ساخت این واحد‌ها نیست و برای همین این طرح در همه شهر‌های استان اجرا نمی‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

طرح مسکن ملی آغاز شد

 

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.