فراخوان فعالان اقتصادی برای بهره مندی از طرح‌های یارانه دستمزد و کارروزی منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یارانه دستمزد و کارروزی از طرح‌ها و سیاست‌های اجرایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی جهت مهار بیکاری و اشتغال فارغ‌التحصیل دانشگاهی است.

او با بیان اینکه اینکه این دو طرح کمک بسیاری به مدیران واحد‌های صنعتی، صنفی و معدنی در زمینه پرداخت حقوق، بیمه و خدمات به کارکنان دارد افزود: مدیران واحد‌های صنعتی، صنفی و معدنی استان با بهره مندی از این مزیت علاوه بر به کارگیری نیروی‌ها متخصص دارای تحصیلات می‌توانند در بخشی از هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

رستمی اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها تلاش شده تا با رونق تولید واشتغال گام مؤثری جهت کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و سایر اقشاری که دارای مدرک دیپلم به بالا برداشته شود.

او ادامه داد: در طرح یارانه دستمزد با استخدام نیروی کار شغل اولی (سن کمتر از ۳۵ سال، بدون سابقه بیمه بیشتر از شش ماه در دو سال اخیر) یک سوم حقوق نیروی کار توسط دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود و تا یکسال این رویه ادامه دارد.

رستمی گفت: طرح کارورزی هم یک دوره آموزشی ۲۴ ماه است که متقاضی سه ماه دوره آموزشی مقدماتی را در بنگاه اقتصادی می‌گذراند و ماهیانه و به تناسب مدرک تحصیلی ۵ تا ۷ میلیون ریال توسط دولت به حسابشان واریز می‌شود.

او افزود: در صورت جذب کارورز به همت بنگاه اقتصادی تا ۲۴ ماه کارفرما از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شود و هزینه آن را دولت به حساب تأمین اجتماعی واریز خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

فراخوان فعالان اقتصادی برای بهره مندی از طرح‌های یارانه دستمزد و کارروزی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.