برداشت ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان مهر

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامحسین مظاهری مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهر بیان کرد: با توجه به کشت گوجه فرنگی در اوایل مرداد ماه تمام کشت گوجه فرنگی این شهرستان به روش کشت نشایی انجام می‌شود که تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

او تصریح کرد: برداشت گوجه فرنگی از اواسط آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد که تولید این محصول نقش مهمی در قیمت تنظیم بازار و فصول سرد سال دارد.

مظاهری ادامه داد: گوجه فرنگی تولیدی شهرستان مهر به استان‌های تهران، قم، اصفهان، تبریز، گلستان و شیراز ارسال و در صورت امکان به کشور‌های عراق و پاکستان صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهر با بیان اینکه ۸۰ درصد کاشت گوجه فرنگی در بخش اسیر شهرستان مهر انجام می‌شود، افزود: گرانی این محصول به دلیل سرد شدن هوا است که با ورود گوجه فرنگی از مناطق گرمسیر، قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

او، اضافه کرد: نرخ هرکیلوگرم گوجه فرنگی در شیراز با توجه به کیفیت از ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار تومان بوده که تا دو هفته قبل قیمت این محصول هر کیلو ۳ تا ۵ هزار توان بوده است.

شهرستان مهر در فاصله ۳۲۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

برداشت گوجه فرنگی در شهرستان مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد ابراهیمی
۰۰:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
ایشالا
آخرین اخبار