رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: براساس برنامه‌های اعلام شده وزارت صمت، صادرات و توسعه آن جزو ۷ برنامه محوری این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: یکی از اهداف تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان جلوگیری از صاردات کالای ایرانی به کشور‌های هدف و عدم دسترسی ما به منابع ارزی حاصل از صادرات بوده است.

او با بیان اینکه صادرات می‌تواند فرصت مناسبی برای درآمد ارزی برای کشور باشد افزود:انجام صادرات یقینا باعث رشد اقتصادی و اشتغال کشورخواهد شد.

قوانلو با اشاره به اینکه با افزایش میزان صادرات به دنبال افزایش ورود ارز به کشورهستیم گفت: مازندران پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسبی در صادرات دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه با یادآوری عضویت ایران در توافقنامه تجارت ترجیحی کشور‌های اوراسیا افزود: ۵۰۲ قلم کالای ایران دراین توافقنامه تعرفه ترجیحی با تخفیف ویژه در نظر گرفته شده که می‌تواند فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان برای صادرات محصولات تولیدی استان باشد.

انتهای پیام/س

صادرات و توسعه آن جزو ۷ برنامه محوری وزارت صمت

برچسب ها: صنعت و معدن ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار