اردکانیان با اشاره به فعالیت ۲ کشور گفت: امکان ترانزیت و ارتباط با آب‌های آزاد برای تاجیکستان از طریق ایران فراهم است.

خبر برنامه زارع////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در دیدار با وزیر نیرو تاجیکستان با اشاره به اینکه کشور تاجیکستان دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی برابر هستند، گفت: ۲ کشور از سالیان گذشته روابط خوبی با یکدیگر دارند و حدود ۲ دهه در زمینه آب و انرژی در چارچوب روابط دو جانبه و هم در صحنه های مختلف بین المللی، همکاری داشته و دارند.

او ادامه داد:در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ۲ کشور از سطح مطلوبی برخوردار نیست و انتظار می‌رود با عزم سران ۲ کشور باعث رفع موانع باشیم، به طوری که امروز فضای روابط نسبت به گذشته نیست که امیدواریم از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود.


بیشتر بخوانید: ایران هاب انرژی در منطقه خواهد شد/ تدوین برنامه سه ساله با وزارت نیرو عراق


وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه در طرح های تولید انرژی برق آبی تاجیکستان فعالیت داریم تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های وسیع این کشور، این طرح ها می تواند توسعه یافته و شرکت های ایرانی در طرح های بیشتری در آن کشور فعالیت کنند.

اردکانیان گفت:شرکت های ایرانی در بخش های مختلف به ویژه در ساخت سد و نیروگاه در تاجیکستان، فعال هستند و این فعالیت ها می تواند توسعه یابد و با توجه به زمینه های وسیع کار، امکان ترانزیت و ارتباط با آب های آزاد برای تاجیکستان از طریق ایران فراهم است.

وزیر نیرو در مورد موضوعاتی که ۲ کشور در مورد آن مذاکره می شود گفت: اقدام عملی در ارتباط با صورت مالی پروژه‌ها، همکاری‌های بانکی، تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در تاجیکستان، همکاری آموزشی و کار تکمیل پروژه تونل استقلال از جمله این موضوعات است.

اردکانیان بیان کرد: همچنین زمینه برای توسعه همکاری‌های آتی در حوزه‌های کشاورزی، بهداشت، سلامت، همکاری‌های آبی و آموزشی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و تبادلات الکتریکی باید فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار