یک جمجمه به همراه استخوان ران که متعلق به ۳۵۰۰ سال پیش است در ناحیه «آلانیا» که زمانی جزء امپراتوری هیتی‌ها بود در ترکیه کشف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، یک جمجمه ۳۵۰۰ ساله به همراه یک استخوان ران در کاوش‌های باستانشناسی در استان «چوروم» ترکیه کشف شد. این استخوان‌ها در ناحیه «آلانیا» که زمانی شهر مورد توجه امپراتوری هیتی‌ها بوده است، یافت شد.

کشف جمجمه ۳۵۰۰ ساله در ترکیه مرکزی

«ایگل سول» که تحقیقات باستانشناسی را به نمایندگی از دانشگاه هیتی در این منطقه انجام می‌دهد در این خصوص به خبرنگاران گفت: «یک جمجمه انسان و یک استخوان ران را که متعلق به دروه هیتی است، پیدا کرده‌ایم. این یافته اهمیت بسیاری برای تحقیقات ما دارد ...» او در ادامه افزود اهمیت این کشف از آن جهت است که تاکنون هیچ مقبره سلطنتی که متعلق به این امپراتوری باشد در اینجا یافت نشده است. «تاکنون هیچ مقبره پادشاهی هیتی یا اسکلت انسانی هیتی پیدا نشده است. اما این جمجمه و استخوان ران اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.»

سول در ادامه افزود «یک مطالعه باستانشناسی DNA و آزمایش کربن ۱۴ می‌تواند قدمت دقیق جمجمه و استخوان ران و همچنین آرایش ژنتیکی و خویشاوندی‌های نژادی را نشان دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار