باستان‌شناسان نروژی موفق شدند کشتی هزار ساله مربوط به عصر وایکینگ‌ها را کشف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، باستان شناسان در نروژ یک کشتی را کشف کردند که قدمتی بیش از هزار سال دارد و مربوط به عصر وایکینگ‌هاست.

بر اساس این گزارش، محققان نروژی با استفاده از یک رادار نفوذپذیر هنگام نقشه برداری از منطقه‌ای در جزیره «آی دوی» موفق شدند بقایای این کشتی را کشف کنند.

کشف کشتی ۱۰۰۰ ساله وایکینگ‌ها در نروژ+تصاویر

به گفته محققان، این کشف از اهمیت ملی و بین المللی برخوردار است و می‌تواند تاریخ حضور وایکینگ‌ها در این منطقه را تغییر دهد. این کشتی در حال حاضر، در عمق یک متری زمین قرار دارد و پس از آغاز روند حفاری جزئیات بیشتر درباره آن منتشر می‌شود.

مسئول تیم تحقیقات درباره این اکتشاف گفت: خیلی زود است که درباره سن کشتی چیزی بگویم، اما به نظر می‌رسد کشتی متعلق به دوره مروونژی‌ها یا وایکینگ‌ها باشد، این بدان معنی است که این کشتی بیش از هزار سال قدمت دارد. 

کشف کشتی ۱۰۰۰ ساله وایکینگ‌ها در نروژ+تصاویر

در حال حاضر، سه کشتی در این منطقه از نروژ کشف شده که آخرین آن به اکتبر سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد و دانشمندان این کشتی را از عمق یک و نیم متری زمین کشف کردند.

کشف کشتی ۱۰۰۰ ساله وایکینگ‌ها در نروژ+تصاویر

یاد آور می‌شود دوره مروونژی‌ها بین سال ۵۷۰ تا ۸۰۰ پس از میلاد است در حالی که وایکینگ‌ها بین ۸۰۰ تا ۱۰۵۰ پس از میلاد می‌زیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار