رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از تکمیل پرونده برای ۴۰۳ بیمار ایدزی در استان خبر داد.

شناسایی ۴۰۳بیمار ایدزی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان به مناسبت هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز با اشاره به شناسایی ۴۰۳ بمار مبتلا به ایدز در استان گفت:  ۸۲درصد  از این بیماران مرد و ۱۸ درصد هم زن  و اغلب در رده سنی ۲۰ تا ۴۵ سال  هستند .

او افزود: اگر کسی که در اتاق عمل سوز ن در دستش برود و سوزن به ویروس اچ آی وی آلوده باشد کمتر از ۲ درصد احتمال دارد این ویروس وارد بدن او شود. 

او با بیان اینکه هپاتیت c در کشور در حال از بین رفتن است  افزود: برای ایمنی در برابر هپاتیت b  هم دریافت سه نوبت واکسن با فاصله‌های یک ماهه ۶ ماهه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ، از فعالیت و خدمات رسانی ۱۳ پایگاه مشاوره بیماری‌های قابل انتقال خونی و درمانی در استان خبر داد و افزود:  بر اساس میانگین جمعیت برآورد می شود حد اکثر هزار و ۱۸۰ بیمار و یا افراد مستعد به بیماری‌های خونی در استان وجود داشته باشد.

حیدری مقدم اضافه کرد:  بیش از ۲۱ هزار تست بیماری hiv در مراکز مشاوره ما امسال انجام شده است و  برای پیشگیری از بروز این بیماری  به مراجعان سرنگ و کاندوم رایگان داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه هزینه درمان و پیشگیری از بیماری hiv در این مراکز رایگان است افزود:هم اکنون راه اصلی انتقال ایدز تزریق سرنگ مشترک و روابط جنسی کنترل نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: تا کنون از شروع ابتلای بیماری ایدز از سال ۱۳۸۱ تا کنون ۳۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در استان  فوت کرده اند.

انتهای پیام / ا

 

فعالیت و خدمات رسانی ۱۳ پایگاه مشاوره بیماری‌های قابل انتقال خونی و درمانی در استان  همدان 

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.