معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : ۱۴ مرکز در استان برای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز به شکل رایگان خدمات ارائه می کنند.

خدمات رسانی 14 مرکز کنترل بیماری ایدز به شکل رایگان در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: از سال ۶۸ تاکنون ۸۲۹ نفر در استان همدان به ویروس اچ آی وی مبتلا شده اند که از این شمار ۳۱۰ مورد فوت کرده اند و بقیه تحت درمان هستند.

وی راههای انتقال ویروس ایدز را خون و فرآورده های خونی ، تماس جنسی ، مادر به کودک و تزریقی بیان و خاطرنشان کرد : افراد می توانند با یک تست ساده از وضعیت خود مطلع شوند و در صورت ابتلا به این بیماری تحت درمان قرار گیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سواد رسانه ای و بالا بردن آگاهی مردم را از طریق رسانه ها بسیار موثر دانست و گفت : رسانه ها می توانند سرعت رشد این بیماری را کاهش دهند.

حیدری مقدم رعایت مسائل بهداشتی ، دوری از کارهای پر خطر و استفاده از وسایل پیشگیری ، مجهز شدن به دانش روز و نترسیدن از آزمایش را در پیشگیری و درمان این بیماری بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/ د

خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ایدز در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.