برگزاری آموزش پیشگیری از ایدز در شهرستان اسدآباد

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: پیشگیری از ایدزبرای 700  نفر در این شهرستان آموزش داده شد.

آموزش پیشگیری از ایدز در شهرستان اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یزدان آزرمی، معاون فرماندار شهرستان اسدآباد بیان کرد: آموزش پیشگیری از ایدز توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان به جامعه هدف‌ ازجمله اصناف، آرایشگران و زنان باردار ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و جمع‌آوری پسماندها و زباله‌های عفونی مطب‌ها از جمله سرسرنگ‌ها یکی از ضروریات در راستای سلامت و بهداشت جامعه است.

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر ارتقاء حساسیت جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز افزود: اولویت قرار دادن ایجاد حساسیت در جامعه و در مرحله دوم آموزش‌های مستمر و همگانی از نقش موثری در بحث کنترل و پیشگیری از این بیماری برخوردار بوده و باید مردم و مسئولان فارغ از دستورالعمل‌ها نقشی جهادی در این رابطه داشته باشند.

آزرمی از بیماری ایدز به عنوان یک معضل اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: لزوم همکاری‌های بین‌بخشی برای کاهش همه‌گیری این بیماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

وی در پایان ادامه داد: در سطح شهرستان شهرداری تمام زباله‌های عفونی و از جمله سرسرنگ‌ها را از اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و پارک‌ها باید جمع‌آوری کرده و به دستگاه بی‌خطرساز زباله بیمارستان قائم (عج) تحویل دهد و پس از بی‌خطرسازی نسبت به دفن این زباله‌ها با زباله‌های عادی مبادرت شود.

انتهای پیام/ب

آموزش پیشگیری از ایدز برای 700 نفر در اسدآباد

 

 

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.