معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: اقدامات حفاظتی از آثار تاریخی استان، همزمان با شروع فصل بارش در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا نصیری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه سقف و پشت بام آثار تاریخی در فصل بارش همواره در معرض خطر و آسیب هستند، عموم فعالیت‌های حفاظتی در این بخش در دست انجام است.

او ادامه داد: با توجه به تعدد و گستردگی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در استان فارس و ضرورت تخصیص اعتبار کلان برای مرمت آثار به خصوص در خارج از شهر‌ها، ناگزیر موارد اضطراری و در خطر تخریب، اولویت حفاظت است.

معاون میراث فرهنگی فارس افزود: در حال حاضر برخی بنا‌های تاریخی مانند آب انبار‌ها، کاروانسرا‌ها و دیگر ابنیه‌ها که در خارج از شهر‌ها قرار دارند و متولی خاصی هم از آن‌ها نگهداری نمی‌کند همواره در معرض صدمه قرار دارند و برای حل این مشکل، می‌توان با واگذاری بنا‌های مذکور به مدت معلوم و بر اساس قانون به بخش خصوصی، آن‌ها را مرمت و حفاظت کرد.

او گفت: هم اکنون در استان فارس حدود ۳ هزار اثر تاریخی ملی و جهانی وجود دارد و به اعتقاد کارشناسان حدود ۵ هزار اثر تاریخ - فرهنگی دارای ارزش نیز در این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.