عضو شورای شهر تهران از شناسایی یک هزار بیمار مبتلا به ایدز در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

خبرنگار: کاظمی/نباید از گوشزد کردن جوانان به استفاده از وسایل پیشگیری در روابط جنسی پرخطر بترسیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: باید در خصوص بیماری ایدز با جوانان صحبت کنیم، زیرا در ۶ ماهه اول امسال یک هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند و اگر مسئله اجتماعی و تابو‌های اطراف این بیماری شکسته شود، میزان شناسایی چند برابر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در این مدت حمایت‌های لازم برای شناسایی ناقلان این بیماری را انجام داده است، گفت: نکته مهم این است که با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی محافظت نشده و تغییرات فرهنگی و جمعیتی و آمار بالای جوانان تهران لازم است شهرداری بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در مسیر پیشگیری از ایدز و تشویق افراد به آزمایش و پرهیز از روابط پر خطر سوق دهد.

او با بیان اینکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم، گفت: باید با هم صحبت کنیم و به این نتیجه برسیم که اگر این کشتی سوراخ باشد و ما این مسئله را پنهان کنیم همه با هم غرق خواهیم شد.

خداکرمی با بیان اینکه بیماری‌های پنهان شده می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد، تصریح کرد: درخواست من این است که اداره کل فرهنگی و اجتماعی در مورد آگاهی بخشی و توانمندسازی جوانان بیشتر کار کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از اینکه به جوانان بگوییم در صورت داشتن روابط پر خطر جنسی چه خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند نباید بترسیم و هر چقدر ما شفاف‌تر صحبت کنیم و جوانان را بیشتر آگاه کنیم مسلماً آن‌ها رفتار وفادار به خانواده را یاد می‌گیرند و چارچوب روابط حاصل از ازدواج را ارج می‌نهند.

او خاطرنشان کرد: در مقابل هرچقدر در این خصوص صحبت نکنیم، باید منتظر فجایعی نظیر ماجرای روستای واقع در جنوب شرقی کشور باشیم که در سال جاری خبرساز شد، لذا همه باید از این کشتی که مسافر آن هستیم محافظت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار