مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: گروه های حساس و آسیب پذیر جامعه مانند خانم های باردار، افراد میانسال و بیماران مبتلا فشار خون و دیابت، چاقی مفرط و ... هر سال در ابتدای فصل سرما نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام نمایند.

فدایی، مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: هر سال حدود یک تا ۱۰ درصد افراد جامعه در ابتدای فصل سرما به انفولانزا مبتلا می شوند و این موضوع طبیعی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

او ادامه داد: مرگ این فرد در اصفهان بر اثر آنفولانزای فصلی گزارش شده اما توجه به این نکته ضروری است که شهروندان نباید به شایعات فضای مجازی در باره این بیماری توجه کنند چراکه ابتلا به این ویروس همه ساله اتفاق می افتد و در بیشتر موارد با چند روز استراحت و مراجعه به پزشک درمان می شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان افزود: تب و بدن درد از علایم شایع ابتلا به انفولانزا است و از مردم در خواست می کنیم از هر نوع خوددرمانی اجتناب نمایند .

فدایی تاکید کرد: با توجه به مسری بودن این بیماری شهروندان باید به شدت بهداشت فردی را رعایت نموده و مرتب دست ها را با آب و صابون شسته و مصرف خودسرانه دارو در این باره پرهیز نمایند.

او گفت: گروه های حساس و اسیب پذیر جامعه مانند خانم های باردار، افراد میانسال و بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت و ..، هر سال در ابتدای فصل سرما نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ی

 

رعایت بهداشت فردی گامی مهم در پیشگیری از ابتلا به انفولانزا

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۲:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
عا‌لی