مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، دوشنبه ۱۱ آذر در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

جنوب کرمان از لحاظ سرانه مطالعه کتاب در کشور پیشرو استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دومین نشست با مسئولین کمیته‌های برگزاری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان گفت: نمایشگاه کتاب در این منطقه ظرفیتی بزرگ است که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

او افزود: تاکنون ۷۰۰ ناشر در سامانه ثبت نام کرده اند این نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته فروش کتاب بسیار بالا بوده است.

حسین اسحاقی با تاکید بر اینکه باید فضای نمایشگاهی در جنوب کرمان بوجود آوریم، افزود: چرا که استقبال از نمایشگاه کتاب در این منطقه بسیار خوب بوده است و باید فضای این نمایشگاه را گسترش دهیم.

اسحاقی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان هفته فرهنگی بین مردم تبدیل شده است، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در نمایشگاه‌های گذشته نشان از افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه بنا به اعلام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان مطالعه کتاب در کشور ۱۳ دقیقه در روز است افزود: جنوب کرمان نیز از لحاظ سرانه مطالعه کتاب در کشور پیشرو است.

سید حسین طیبی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز گفت: به واسطه برنامه ریزی‌های خوبی که در سال‌های گذشته انجام شده، نشان دهنده این است که کار کمیته‌ها بخوبی عملی شده است.

او با بیان اینکه علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، اما نمایشگاه هرسال بهتر از گذشته برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان جز شاخص‌های کشوری بوده و این نتیجه تلاش همکاران در این حوزه است.

طیبی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم آنچه که در شان مردم است به نحو احسن برگزار کنیم.

هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان دوشنبه ۱۱ آذر تا شنبه ۱۶ آذر به مدت ۶ روز جنوب کرمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹صبح تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در حسینیه شهدا واقع در چهار راه فرمانداری شهرستان جیرفت دایر می‌باشد.
انتهای پیام/ح

جنوب کرمان سرانه مطالعه خوبی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.