معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: بهانه کمبود منابع مالی به منظور مناسب‌سازی نکردن محیط کاری اداره‌ها برای رفت و آمد معلولان، قابل پذیرش نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سروش گرمسیری نژاد معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه در جلسه کمیته مناسب‌سازی این شهرستان بیان کرد: دلایل اداره‌هایی که تاکنون، رمپ ویژه رفت و آمد معلولان در محیط کاری خود ایجاد نکرده‌اند باید بررسی شود و در صورتی که کمبود منابع مالی را مطرح کردند قابل قبول نیست، زیرا ایجاد رمپ هزینه زیادی ندارد.

او ادامه داد: معلولان به عنوان عضو جامعه حق استفاده از خدمات و محیط‌های متفاوت را دارند و نباید مشکلی در این زمینه داشته باشند.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه از مسئولان بهزیستی نیز خواست بازدید از اداره‌هایی که محیط را مناسب سازی کرده‌، اما استاندارد‌های لازم را رعایت نکرده‌اند در دستور کار قرار دهند.

رئیس بهزیستی گناوه نیز گفت: براساس تصمیم کمیته مناسب‌سازی محیط برای معلولان، موارد لازم به اداره‌ها و موسسه‌هایی که هنوز رمپ ایجاد نکرده‌اند اعلام شده و نتیجه آن به فرمانداری گزارش شده‌است. 

مختار حمیدی افزود: باید زمینه حضور معلولان در جامعه فراهم شود تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها به حل بسیاری از مشکلاتشان کمک کنیم.

او بیان کرد: باتوجه به گردشگر پذیربودن گناوه، باید گذر مناسب در بازار و بوستان‌ها برای معلولان فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اداره‌ها محیط را برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.